TERUG NAAR ALLE BLOGS

Verschillende reacties op LinkedIn? Zo gebruik je ze! 
06 maart 2021 
2 min. leestijd

Verschillende reacties op LinkedIn? Zo gebruik je ze!

Je hebt ze vast al voorbij zien komen op LinkedIn. Naast de normale ‘like’ ook wel ‘interessant’ zijn er nog 4 andere reacties die je kunt inzetten en dat zijn deze:

De functie werkt hetzelfde zoals we die kennen bij bijvoorbeeld Facebook: houd je muis/ vinger over het duimpje en je krijgt de verschillende reacties te zien.

Waarom zijn er opties bijgekomen?

Volgens het eigen blog van LinkedIn omdat gebruikers dit graag wilden, het is dus geïntroduceerd dankzij jij en ik! Gebruikers wilden graag meer variatie in die reacties dan alleen maar ‘interessant’, vaak dekt dit niet bij elk bericht de lading. En wanneer je 30 keer een ‘interessant’ als reactie krijgt word je ook niet veel wijzer; wat vindt de lezer nou echt van je bericht, welk gevoel krijgt iemand bij je bericht? Kortom: LinkedIn wil ons meer opties geven om effectief, snel en constructief met elkaar op je tijdlijn te communiceren.

Vandaar de LinkedIn reactions! Gebruik jij ze vaak?

 

Inspiratie

Weet je nou toch nog niet goed raad met deze reacties, hierbij nog wat inspiratie op de verschillende reacties.


 Je kunt je waardering voor een mijlpaal uitspreken, een bijzonder moment vieren, het behalen van een diploma, een jubileum, een geslaagd project, het winnen van een prijs, een nieuw bedrijfspand etc.


 Je bent het volledig met iets eens, je vindt het helemaal geweldig, je onderschrijft het met volle overtuiging. 


 Je vindt dit een goed idee, een goed inzicht. 

 


 Hier wil je meer van weten, het maakt iets in je los.

Erg handig: afhankelijk van de reacties die je op je bericht krijgt, krijg je als auteur ook een beter overzicht van de reacties die het bericht bij lezers oproept.

Er is wereldwijd onderzoek gedaan naar het soort berichten dat op LinkedIn geplaatst worden, waar over gesproken wordt, welke bijdragen het meest gedeeld worden en wat de gebruikte reacties zijn. Ook is bij LinkedIn-gebruikers over de hele wereld getest of de reacties en icoontjes duidelijk waren en of ze handig in gebruik zijn. LinkedIn is dus niet over een nacht ijs gegaan.

Gebruik jij de icoontjes vaak? En wat vind je ervan? Ik ben benieuwd!

Wil je meer weten over LinkedIn? Lees dan onze andere blogs of neem contact op!

Over de schrijver
Lieneke is oprichter en eigenaar van School for Social Media. Gek van online marketing en de mogelijkheden die het ondernemers en bedrijven biedt. "Ik vind het ontzettend leuk om met bedrijven te sparren over hoe zij meer resultaten uit online kunnen halen. Hoe zet je nu je website, social media etc. in om je bedrijf of organisatie zichtbaar te maken en extra business te genereren.'