TERUG NAAR ALLE BLOGS

LinkedIn evenementen: de mogelijkheden
02 augustus 2020 
2 min. leestijd

LinkedIn evenementen: de mogelijkheden

Heb je het al voorbij zien komen in je tijdlijn of in je profiel bij ‘suggesties’ bij je netwerk? LinkedIn laat je aankondigingen zien van verschillende LinkedIn evenementen die interessant kunnen zijn voor jou. Sinds mei 2020 kunnen alle LinkedIn gebruikers wereldwijd gebruik maken van de LinkedIn evenementen functie.

De mogelijkheid om events te publiceren op je persoonlijk profiel en company page blijkt populair te zijn: sinds mei tot eind oktober 2020 zijn er al meer dan 200.000 LinkedIn evenementen aangemaakt en gepubliceerd op LinkedIn, met een bereik van bijna 10 miljoen digitale bezoekers!

Deze populariteit is een reden voor LinkedIn om deze functie verder te ontwikkelen. Zo kunnen ze ervoor zorgen dat deze evenementen nog beter en gerichter onder de aandacht worden gebracht voor wie het interessant zou kunnen zijn.

Events onder de aandacht

Dankzij de groei in populariteit van de LinkedIn evenementen, is er een nieuwe functie ontwikkeld; gepersonaliseerde aanbevelingen van LinkedIn evenementen die voor jou mogelijk interessant kunnen zijn. Deze vind je terug wanneer je op ‘mijn netwerk’ klikt, onder het kopje ‘online evenementen voor u’. LinkedIn evenementen komen ook prominent naar voor in je ‘meldingen’. Deze functies hebben al geleid tot een forse toename voor het aanmelden en bekijken van LinkedIn evenementen.

Data en gegevens voor events

Als je als bedrijfspagina jouw LinkedIn evenement wilt promoten, wil je graag meer informatie hebben van de personen die belangstelling hebben getoond in je LinkedIn evenementen. Je kunt nu speciale registratieformulieren aanmaken wanneer je beheerder van een bedrijfspagina bent. Op deze formulieren kunnen geïnteresseerden gegevens achterlaten, zoals een e-mailadres. Ook heel handig: deze registratielijsten van je LinkedIn evenementen kun je eenvoudig downloaden en daarna in je CRM-systemen of je e-mailing tool uploaden.

Retargeting van geïnteresseerden

Maar je kan natuurlijk nog veel meer met de data uit zo’n lijst van belangstellenden voor je LinkedIn evenementen! Deze data kan je namelijk opnieuw gebruiken om zogeheten retargeting toe te passen. Door dit toe te passen kom je (opnieuw) onder de aandacht bij de mensen die eerder ook interesse hebben getoond in jouw events en/of bedrijf. Hoe doe je dit? In de LinkedIn ‘Campaign Manager’ creëer je een aangepaste doelgroep wanneer je een nieuwe advertentiecampagne gaat aanmaken. Wanneer je de doelgroep van jouw advertentie instelt, focus je dan op de deelnemers die eerder op een van jouw LinkedIn evenementen hebben gereageerd.

Jouw events adverteren

Er zijn ook mogelijkheden om je LinkedIn evenementen te promoten door middel van een advertentie. Op deze manier bereik je weer andere doelgroepen naast je huidige netwerk en volgers. Je kunt erg veel informatie uit de statistieken van zo’n advertentie halen; het totaal aantal mensen dat zich heeft aangemeld en het totaal aantal weergaven en klikken op de advertenties die hebben geleid tot een aanmelding. Dit is zeer waardevolle informatie, dus maak hier gebruik van! Er zijn dus genoeg mogelijkheden om aan de slag te gaan met het promoten van jouw LinkedIn evenementen.

Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op!

Over de schrijver
Lieneke is oprichter en eigenaar van School for Social Media. Gek van online marketing en de mogelijkheden die het ondernemers en bedrijven biedt. "Ik vind het ontzettend leuk om met bedrijven te sparren over hoe zij meer resultaten uit online kunnen halen. Hoe zet je nu je website, social media etc. in om je bedrijf of organisatie zichtbaar te maken en extra business te genereren.'