Wat zijn Facebook Events?

Een Facebook Event aanmaken op Facebook betekent in principe dat je een nieuwe pagina aanmaakt. Op deze pagina plaats je alle concrete informatie over het event en is er de mogelijkheid om praktische info en updates te delen. Met behulp van deze “eventpagina” kan je alles makkelijk aanpassen qua informatie, het event delen en ook direct mensen uitnodigen. Nog een belangrijk voordeel is dat gasten ook berichten kunnen posten op de tijdlijn van het Facebook Event. Denk hierbij aan vragen qua vervoer maar ook het plaatsen van mogelijke tickets die ze verkopen door het niet meer kunnen komen.

Waarom is een Facebook Event belangrijk?

Er zijn meerdere redenen waarom het belangrijk is om Facebook Event te gebruiken:

  1. Gebruik maken van de kracht van “social proof”. Geven veel mensen aan dat ze interesse hebben in het event of ook daadwerkelijk gaan, dan krijgen andere Facebook vrienden hier ook een melding van.
  2. Het uitnodigen van vrienden. Bij openbare evenement kunnen deelnemers ook zelf vrienden uitnodigen. Wanneer iemand een uitnodiging ontvangt door een Facebook vriend is de kans groter dat zij deze pagina ook zullen bekijken en misschien wel zullen deelnemen.
  3. Facebook Event updates. Bij het plaatsen van een update op de eventpagina, krijgen gemiddeld meer mensen dit te zien in vergelijking met een “standaard” post op de bedrijfspagina. Daarnaast krijgen alle deelnemers vlak voor en ook tijdens het event reminders.

Oftewel: meer bereik zorgt voor meer bezoekers, zorgt voor meer leads en meer potentiële klanten!  

Wat is er belangrijk voor een Facebook Event?

Bij het aanmaken van een Facebook Event, oftewel een Facebook Eventpagina, is het van belang dat deze volledig gevuld is. Hieronder een opsomming van belangrijke aspecten voor de Facebook Eventpagina:

  1. De naam van je event.
  2. De datum en tijd van het event.
  3. Een passende omslagfoto.
  4. De organisatoren. Denk hierbij aan het linken van een Facebook Bedrijfspagina.
  5. De locatie van het event, met een kaart én routebeschrijving.
  6. Een korte beschrijving van het event. De rest van de info plaats je in de berichten op de Eventpagina.
  7. Knoppen waarmee mensen kunnen laten weten of ze al dan niet geïnteresseerd zijn of deelnemen. Dit zorgt dus automatisch weer voor meer zichtbaarheid.
  8. Knoppen om je event te delen of vrienden uit te nodigen. Dit kan automatisch weer leiden tot het hebben van meer bezoekers op je event dus potentiële klanten.
  9. Een overzicht van de deelnemers of gastenlijst. Als mensen zien dat er veel vrienden of bekenden komen, dan zijn zij sneller geneigd om ook deel te nemen aan het event. 


Reactie plaatsen