Wat is leadgeneratie?

Leadgeneratie is het wekken van interesse bij potentiële klanten voor jouw brief. Het doel hiervan is om de omzet van het bedrijf te verhogen, wat essentieel kan zijn als onderdeel van het verkoopproces.

Normaal gesproken worden advertenties gelinkt aan de landingspagina van een bedrijfswebsite. Het doel hiervan is dat mensen op jouw pagina terecht komen. Leadgeneratie werkt anders: Als je op de advertentie klikt die ingesteld is om meer leadgeneratie te realiseren, kom je terug op een specifieke pagina van het online platform. Deze pagina is op voorbedachte rade zo ingesteld.  Denk hierbij aan een formulier om je in te schrijven voor de nieuwsbrief, of om iets te bestellen. Deze advertenties worden dan ingezet om te zorgen voor meer leadgeneratie.

Het gebruik maken van leadgeneratie op social media heeft de volgende voordelen:

  1. Er zijn minder stappen nodig voordat een conversie gerealiseerd wordt. Oftewel: er zijn minder kansen voor de bezoeker(potentiële klant) om af te haken. Bij een leadgeneratie haal je de tussenstappen, oftewel het eerst gaan naar de landingspagina, weg.
  2. Social media gebruikers blijven het liefst actief op het zelfde platform. Dit komt omdat ze op dat specifieke moment aan het scrollen zijn op het platform en jouw advertentie hun aandacht grijpt. Het feit dat je dus binnen hetzelfde platform blijft zorgt voor effectiviteit van je leadcampagne.
  3. Het voordeel van leadgeneratie is ook dat de informatie die al bekend is, automatisch wordt ingevuld in het platform. Denk hierbij dus aan het invullen van formulieren. Het zorgt er voor dat de bezoeker minder inspanning en tijd nodig heeft om dit in te vullen.
  4. Mocht je als organisatie, op kort termijn, nieuwe klanten nodig hebben, dan is het gebruik maken van een leadcampagne een effectieve manier om sales te ondersteunen.
Reactie plaatsen