Hoe maak ik een goed werkende post voor LinkedIn?

17 februari 2022

Op LinkedIn worden veel posts geplaatst. Maar wat zorgt er nou voor dat jouw post door veel mensen gezien worden? Dit heeft te maken met het algoritme van LinkedIn en houdt dus in dat als de post populair is dat deze ook aan meer mensen gezien zal worden. Populair betekent dus interactie door middel van likes en reacties. Aan de hand van de 7 volgende tips, weet je zeker dat jouw post veel bereikt krijgt!

  1. Storytelling. In plaats van een promo-tekstje kan je veel beter gebruik maken van storytelling. Dit hoeft geen heel boek te zijn maar een stukje achtergrond over het waarom zorgt voor meer interactie.
  2. Voeg waarde toe. De posts waar mensen het meest aan hebben zijn posts waar mensen iets van kunnen leren. Deel bijvoorbeeld een ervaring, tip of tactiek.
  3. Voeg geen link toe aan je post. Mensen denken altijd dat het plaatsen van een post meer interesse oplevert, maar bij LinkedIn werkt dit anders. Het online platform verdient namelijk aan de advertenties die zij plaatsen. Als er een link in een post staat zal dit er voor zorgen dat mensen wegklikken waardoor zij dus de advertentie niet zullen zien. Hierdoor krijgen posts met een link er in minder bereik.
  4. Vraag om comments en likes. Zoals al eerder benoemd zorgt interactie er voor dat de post meer bereikt krijgt. Bij het vragen om comments en likes zorgt dit dus automatisch voor meer bereik. Denk hierbij aan het stellen van een vraag of het toevoegen van een poll.
  5. Gebruik “See more”. Een andere optie van interactie is op de knop drukken met “see more”. Het is dus van belang dat je met behulp van de eerste twee regels, de lezer verleid om verder te lezen.
  6. Maak gebruik van alinea’s. De meeste gebruikers kijken met hun telefoon op LinkedIn. Dit betekent dat de post leesbaar moet zijn op de telefoon. Om deze goed leesbaar te krijgen is het van belang om te werken met alinea’s.
  7. Post niet te veel en niet te weinig. Het is geadviseerd om de 2 a 3dagen te posten. LinkedIn zal anders maar aan 1 van je, op volgende, posts de voorkeur geven. Dit heeft er ook mee te maken dat de posts op LinkedIn normaal gezien een lang leven leiden van wel 10 tot 20 dagen.
Reactie plaatsen